דלתות מעוצבות

איך בוחרים דלתות מעוצבות

דלתות מעוצבות

ישנם סוגים רבים ושונים של דלתות זמינות בשוק, הן מסורתיות והן מעוצבות. דלתות מסורתיות מורכבות משלושה מרכיבים עיקריים: מסגרת, פאנל וחומרה ואילו לדלתות המעוצבות יש יותר אפשרויות כגון צירים שגורמים להן להיראות יותר מתוחכמות ודקורטיביות. עיצוב דלתות הוא פרקטיקה ותיקה של בעלי מלאכה ומעצבים. זה נעשה במשך מאות שנים, אבל עם כניסתה של הדפסת תלת מימד הגיע מימד חדש לעיצוב דלתות. באמצעות ייצור דיגיטלי, ניתן כיום ליצור צורות ואובייקטים מורכבים שאת עיצובם עשוי להיות קשה לייצר ביד. המציאות של עיצוב היא שלוקח זמן ואנשים להבין. כל עיצוב הוא פרשנות לצרכים ולרצונות של הלקוח, סינתזה של חפצים שנמצאו, חפצים היסטוריים ורעיונות לפתרונות חדשים. תהליך היצירה מתחיל ברעיון שמתגבש במוחו של המעצב. דלתות מעוצבות הן טרנד חדש ותוספת נהדרת לבית. הם מביאים את הנוחות והערך האסתטי של עיצוב מודרני תוך שהם מספקים פרקטיות. 

חשוב לזכור שדלתות מעוצבות לא תמיד זולות יותר מדלתות מסורתיות. ישנם גורמים רבים המעורבים בהחלטה זו ועלות לא צריכה להיות השיקול הראשון שלך בעת רכישת דלת חדשה. עיצוב הדלתות הוא מאפיין חשוב לכל מבנה מגורים או מסחרי. הם יכולים לגרום לחלל הבית או המשרד להיראות יפה יותר או נוח יותר. כאשר הדלתות של בניין הן לא רק אסתטיות אלא גם פונקציונליות ופרקטיות, אז היא נחשבת לדלת מעוצבת. הרבה חברות ואדריכלים כאחד מעוניינים לעצב דלתות כאלה. עיצוב דלת עוסק לא רק באסתטיקה, אלא גם לוודא שלא יהיו רווחים עבור חרקים או אורחים לא רצויים אחרים שיעברו דרכם בכניסה או יציאה. מכיוון שמעצבים אינם יכולים לחזות את כל התרחישים האפשריים שיכולים לקרות בדלת, עליהם לבחון דרכים לעצב דלתות שיכולות לעבור בין מצבים שונים בהתאם למה שצריך באותו זמן.

חומרים לשימוש בדלתות מעוצבות

רוב הדלתות נועדו לספק הגנה מפני מזג אוויר חיצוני ופולשים. החלק החיצוני של הדלת עשוי בדרך כלל מחומרים כבדים כמו פלדה או אבן, אך עשויים להוות חומרים אחרים לעיצוב, קלים יותר כמו עץ למשל. בעבר, מעצבים היו אחראים על תכנון ובניית חומרים המשמשים במבנה פנים. כעת, עם שימוש בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית וטכניקות מתקדמות אחרות, אנו יכולים ליצור עיצובים יצירתיים במיוחד אך גם פונקציונליים. ישנם סוגים שונים של דלתות מעוצבות בימינו. חלקם יכולים להיות עשויים כאמור מעץ ואילו אחרים יכולים להיות עשויים מפלדה ואלומיניום. בדלתות אלומיניום: אלו פופולריות בבתים עכשוויים מכיוון שהן מציעות גימור מסוגנן ועמיד שהוא גם קל משקל. הם מאפשרים תהליך התקנה קל ובדרך כלל כוללים לוחות זכוכית מלאים כדי להפוך את הבית שלך לבהיר ואוורירי.

בעבר, עיצוב דלתות נעשה רק בעץ. אך לשמחתנו ההתקדמות בהנדסה ובחומרים אפשרה לעצב דלתות תוך שימוש במגוון חומרים שונים כגון מתכת, זכוכית ואבן. ישנם שני סוגים של דלתות מעוצבות: לפי הזמנה ומוכנות טרומיות. עיצובים לפי הזמנה נעשים על ידי חברה בודדת שמעצבת דלת במתקן שלהם. דלתות טרומיות מיוצרות על ידי מפעלים בקנה מידה גדול ולאחר מכן מועברות דרך רשת נרחבת של מפיצים ללקוחות בכל רחבי העולם. ההבדל בין שני הסוגים הללו הוא בעיקר בחומר המשמש – בדרך כלל טרומיים משתמשים בחומרים זולים יותר כמו פלדה או אלומיניום בעוד שבהזמנה לפי הזמנה משתמשים במתכות יקרות יותר כמו פליז או ברונזה.

יתרונות דלתות מעוצבות

דלתות מעוצבות הן דוגמה מצוינת לאופן שבו העיצוב התפתח כדי לענות על הצרכים והרצונות של בעלי בתים. הם מתוכננים עם תכונות מתקדמות כמו יעילות אנרגטית, רמות צליל נמוכות ותחזוקה נמוכה. דלתות מעוצבות הפכו לזולות יותר מכיוון שניתן לייצר אותן מחומרים הניתנים למחזור ב-100%. הם גם מציעים עלויות התקנה נמוכות יותר מה שהופך אותם להשקעה טובה עבור בעלי בתים שרוצים לחסוך בעיצוב הבית תוך קבלת תוצאה מספקת ומקורית משלהם.

 

ערן צחור

ערן צחור

הטיפים הטובים ביותר בעולם הדלתות - ממש כאן!
עם ברדק דלתות יש לך הזדמנות להתחדש עם דלת חדשה או להזמין תיקון לדלת הקיימת מאנשי מקצוע מיומנים.
אפשר ליצור איתנו קשר להזמנה או לשאלות.

מחפש/ת דלת כניסה או דלתות פנים?

רוצה לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית לדלת החדשה שלך?

השאירו לנו שם וטלפון או אימייל ואחד ממומחי הדלתות שלנו ייצור איתכם קשר תוך זמן קצר.